Kenyérsütés a mindennapokban

A pékségekben és bevásárlóközpontokban nagyon sokféle pékárut vehetünk, mely jelentősen megkönnyíti a mindennapokat. Hiszen nehéz a különböző étrendekhez, diétákhoz vagy esetleg allergiákhoz igazodó étrendet tartani. A hosszú munkaidő mellett pedig ,nehezen megoldható az efféle étrendek menüjét összeállítani.

Kenyérsütés a mindennapokban

Azt viszont jó tudni, hogy a tömeggyártás miatt, a kenyérfélékben rengeteg adalékanyag van, amelyek nem egészségesek. Így aki szeretné saját felügyelete alatt tudni a bevitt ételek alapanyagait, és sokszor finomabbat is enni, azoknak hasznos lehet egy kenyérsütő.

Abban az esetben, ha elég időt szánunk a gép és programjainak megismerésére, akkor könnyűszerrel elkészíthetjük otthon a saját, friss kenyerünket. Legyen szó magvas, rozsos, teljes kiőrlésű vagy bármilyen más igényű termékről, nincs más dolgunk, mint az alapanyagok hozzáadása után elindítani a megfelelő programot. Nincs szükség adalékanyagokra, tartósító-sűrítő szerekre, leginkább csak lisztre, vízre és sóra.

A gép pedig, igény szerint dagaszt, keleszt és süt.

Kenyérsütő

A könnyen elkészíthető kenyér élesztővel készül, tehát aki még ismerkedik a folyamattal, annak ezt a verziót ajánlom. Aki viszont kipróbálná az igazi, természetes kovásszal készült kenyeret, az megteheti egyszerűen vízzel és liszttel, hiszen e kettő kombinációjából nevelhető a kovász, amit hosszú időkig fenntarthatunk.

Az egyszerűbb recepthez kell BL 80 kenyérliszt, 60% folyadék, 2% só, olaj és 2dkg élesztő vagy élesztő por (50dkg liszt esetében).

A nehezebb recepthez kell 6 evőkanál BL 80 liszt, 6 evőkanál víz, 10 dkg 1 dl víz. Egy befőttesüvegben 3 evőkanál vizet elkeverünk 3 evőkanál liszttel. lezárjuk és szobahőmérsékleten hagyjuk. 2 nap múlva hozzáadunk 3 evőkanál vizet, és ugyanennyi lisztet.  Másnap 10 dkg vízzel és 10 dkg liszttel dúsítjuk. Az 5. napon kész a kovász, mely egy részét eltehetjük, a többiből készülhet a kenyér.

Kenyér

 

, , ,